Հիմնանորոգվում  է Մ6  Միջպետական Ճանապարհի Թումանյան-Բագրատաշեն Հատվածը

Հիմնանորոգվում է Մ6 Միջպետական Ճանապարհի Թումանյան-Բագրատաշեն Հատվածը

Նոր կորոնավինուսային վարակով պայմանավորված կարճատև դադարից հետո վերսկսվել են Հայաստանի Հանրապետությունը Վրաստանի հետ կապող Մ6 միջպետական ճանապարհի երկրորդ հատվածի՝ Թումանյան-Բագրատաշեն մաքսային անցակետի՝ (51,74կմ) շինարարական աշխատանքները: Թե ի՛նչ ընթացքում են դրանք, ծանոթանանք ստորև:

Ոչ միայն հարմար, այլև արդեն անվտանգ ճանապարհ

Մ6, Վանաձոր-Ալավերդի-Վրաստանի սահման միջպետական ճանապարհն սկսվում է Վանաձոր քաղաքից, անցնում է ՀՀ Լոռու և Տավուշի մարզերի 33 համայնքներով ու հասնում Բագրատաշենի սահմանակետ: Այս 90 կմ ընդհանուր երկարությամբ միջպետական ճանապարհի վերակառուցման աշխատանքների առաջին փուլը ավարտվել է 2018թ․ դեկտեմբերի 24-ին։ Այն ընդգրկել է Վանաձոր-Թումանյան (38,45կմ) հատվածը: Այժմ հիմնանորոգվում է Թումանյան-Բագրատաշենի մաքսային անցակետ հատվածը՝ Ասիական զարգացման բանկի (44.04 մլն եվրո) և ՀՀ կառավարության (10․14 մլն եվրո) համաֆինանսավորմամբ: Կապալառու կազմակերպություններն են «Հորիզոն-95», «ԱԱԲ Պրոեկտ» և «Սուարդի»: Տեխնիկական հսկողությունն իրականացնում է «Սաֆեժ ՍԱՍ և Հիլլ Ինտերնեյշընըլ» համատեղ ձեռնարկությունը: Հողերի օտարման և տարաբնակեցման գործընթացը հիմնականում ավարտվել է: Միայն, ինչպես տեղեկացնում են «Ճանապարհային դեպարտամենտ» ՊՈԱԿ-ից, որոշ հատվածներում կատարված նախագծային փոփոխությունների հետևանքով լրացուցիչ օտարումներ իրականացնելու անհրաժեշտություն է առաջացել։ Մ6 ճանապարհը հիմնանորոգվում է ասֆալտբետոնե ծածկով։ Հիմնանորոգումը նոր կորոնավիրուսային վարակով պայմանավորված կարճատև դադարից հետո ամբողջ ծավալով ընթացքի մեջ է։ Իրականացվում են կոյուղագծերի և ջրագծերի տեղադրում‚ մայթերի և ջրահեռացման վաքերի կառուցման‚ հողային‚ ասֆալտապատման նախապատրաստական‚ հենապատի կառուցման‚ ժայռապայթեցման, ճանապարհի լայնացման, և բազմաթիվ այլ աշխատանքներ։ Որոշ հատվածներում կատարվում է ասֆալտապատում:

Միջպետական նշանակության ու 3 տասնյակից ավելի համայնքների սպասարկող ճանապարհը մինչ այս գտնվում էր չափազանց անբարեկարգ վիճակում, ինչը մեծ անհարմարություններ էր ստեղծում վարորդների և ուղևորների համար: Դրանից հատկապես բողոքում էին Հայաստանից Վրաստան ուղևորվող օտարերկրացի զբոսաշրջիկները: Իսկ գարնանը՝ ձնհալից ու անձրևներից հետո, անհարմարությանն ավելանում էր նաև քարաթափումների, փլուզումների վտանգը: «Ճանապարհային դեպարտամենտ» ՊՈԱԿ-ի տեղեկացմամբ հիմնանորոգման աշխատանքներում հաշվի է առնվել նաև այդ վտանգը: Քարաթափումները կանխելու նպատակով ճանապարհի հիմնանորոգման ընթացքում կիրառվում են տարբեր մեթոդներ՝ մասնավորապես‚ հողային պաստառի շեպերի վրա ամրացվում են պաշտպանիչ հատուկ ցանցեր‚ կատարվում է ժայռային հանույթ‚ քարաթափումներից ու սողանքներից խուսափելու համար կառուցվում են հենապատեր և այլն։ «Սանահին» կայարան-Հաղպատ հատվածում առկա է մեծածավալ՝ շուրջ 70 մ բարձրությամբ‚ ժայռային զանգվածի հորատապայթեցման խնդիր։ Քննարկվում է այդ տեղամասում գալերեա կառուցելու տարբերակը, որը թույլ կտա իրականացնել փոքրածավալ ժայռային հանույթ և ճանապարհը պաշտպանել քարաթափումներից։

Մ6 միջպետական ճանապարհի Հաղպատ-Բագրատաշենի սահմանային անցակետ տարածքի հիմնանորոգումն իրականացնող կապալառուի՝ իտալական «Սուարդի» կազմակերպության առաջարկով Քարկոփ-Վրաստանի հետ սահմանային անցակետ հատվածում կիրառվում է ապակեթելքավոր ցանցը‚ որը նվազագույնի կհասցնի ճանապարհի պատվածքին առկա ճաքերի՝ դեպի վերին շերտեր տարածման հավանականությունը:

Ծրագրի շրջանակում Թումանյան-Բագրատաշեն մաքսային անցակետ հատվածում կհիմնանորոգվի 8 կամուրջ

Մ6‚ Վանաձոր-Ալավերդի-Վրաստանի սահման միջպետական ավտոճանապարհի վերականգնման և բարելավման ծրագրի շրջանակներում Թումանյան-Բագրատաշեն մաքսային անցակետ հատվածում վերանորոգվելու և հիմնանորոգվելու է ընդհանուր առմամբ 8 կամուրջ, այդ թվում՝ Ալավերդի քաղաքի երկու կամուրջները: Ալավերդի քաղաքի երկու կամուրջների հիմնանորոգումը դեռ չի մեկնարկել‚ մյուս կամուրջների վերանորոգման աշխատանքներն ընթացքի մեջ են։ Ալավերդու 2 կամուրջները ծառայում են ինչպես քաղաքի, այնպես էլ միջպետական ճանապարհի երթևեկությանը: Կամուրջներից մեկը կառուցվել է 1961թ.-ին, մյուսը՝ 1989 թ.-ին: 2-րդ կամրջի կառուցման անհրաժեշտությունն Ալավերդիում առաջացել է հին կամրջի վթարային վիճակի պատճառով, երբ Ալավերդու ավտոձեռնարկության ավտոբուսների և բեռնատարների վարորդները 1989թ. հունիսին գործադուլ էին արել և իշխանությունից պահանջել ապահովել իրենց երթևեկության անվտանգությունը: Արդյունքում որոշվել է կառուցել երկրորդ կամուրջը։ Չնայած վտանգավորությանը՝ հին կամրջի շահագործումն այս տարիների ընթացքում շարունակվել է: Այս տարի վերջապես Ալավերդու կամուրջները կհիմնանորոգվեն, ու վարորդներն այն առաջվա պես ահուդողով չեն անցնի:
Մ6 միջպետական ավտոճանապարհի հիմնանորոգման ավարտը նախատեսվում է 2020թ․ նոյեմբերին։
Ի դեպ, «Ճանապարհային դեպարտամենտ» ՊՈԱԿ-ից տեղեկացրին, որ նոր տեսակի կորոնավիրուսային հիվանդության հետևանքով սահմանված արտակարգ դրությամբ պարտադրված դադարը զգալի ազդեցություն չի ունեցել ճանապարհի հիմնանորոգման տեմպերի վրա: Իսկ շինարարության ընթացքում կապալառուների կողմից պահպանվում են նոր տեսակի կորոնավիրուսային հիվանդության տարածումը կանխելու համար սահմանված միջոցառումները՝ աշխատակիցների ջերմաչափում‚ օգտագործվող սարքավորումների ու մեխանիզմների ախտահանում համապատասխան նյութերով և այլն։