Ճարտարապետական Ոճերի Միաձուլում Մեկ Հանգույցում

Ճարտարապետական Ոճերի Միաձուլում Մեկ Հանգույցում

Ինչպես հայտնի է, արդեն երկար տարիներ ողջ աշխարհում մեծ տարածում է գտել պարամետրիկ նախագծումը, որն իրենից ներկայացնում է ալգորիթմական ճարտարապետություն: Այս ոճը, որ թվային դարաշրջանի ծնունդ է, ունի իր և՛ դրական, և՛ բացասական կողմերը։ Սակայն, մի շարք առավելությունների շնորհիվ, այն տարեցտարի ավելի ու ավելի է գրավում քաղաքային միջավայրերը։

Այս առումով Հայաստանը բացառություն չէ, և շուտով այս ճարտարապետական ոճը իր ուրույն տեղը կգտնի մեր մայրաքաղաքում։ Խոսքը Կոմիտասի պողոտայի և բուլվարի հատման հանգույցի վերնամասում նախատեսվող բազմաֆունկցիոնալ կենտրոնի նախագծի մասին է։ Այն նախատեսվում է իրականացնել Երևան քաղաքի հյուսիսային առանցքի վերջնահատվածում։ Նախագիծը գլխավորապես միտված է շեշտել և ակտիվացնել վերը նշված հանգույցը: Ի՞նչ փուլում է գտնվում նախագիծը և ինչպիսի՞ ծավալատարածական լուծումներով է այն իրականացվելու. այս և այլ հարցերի շուրջ զրուցեցինք «Իթակէ 999» ՍՊԸ ճարտարապետական արվեստանոցի տնօրեն, նախագծի գլխավոր ճարտարապետ, ճարտարապետության թեկնածու, միջազգային մրցանակների դափնեկիր` Տելեմակ Անանյանի հետ։

- Պարոն Անանյան, հայտնի է, որ նախագիծը ստեղծված է Գիտահետազոտական ինստիտուտի (ԳՀԱ) շենքերի հարևանությամբ։ Խնդրում եմ մանրամասնեք, թե նշված հանգույցի ո՞ր հատվածում է այն կառուցվելու:
- Նախագիծը իրականացվելու է ներկայիս «Արաբկիր» հանրախանութի տեղում։
- Ինչո՞վ է պայմանավորված կառույցի նման կոնստրուկտիվ սխեմայի ընտրությունը։
- 20-րդ դարը տիպիզացիայի, ունիֆիկացիայի և ստանդարտիզացիայի դար էր, որն ինդուստրիալիզացիայի արդյունք էր, իսկ 21-րդ դարը պարամետրիկ ճարտարապետության դար է, ինչը պայմանավորված է ժամանակակից թվային և ռոբոտացված արդյունաբերական համակարգերի զարգացմամբ։ Պարամետրիկ մոդելավորումը թույլ է տալիս աշխատել կրկնակի կորության լարված մակերևույթների հետ, որոնք ոչ միայն աչք շոյող, նորարար, գեղեցիկ, տպավորիչ ու հիշվող են, այլև ունեն բարձր կրողունակություն, սեյսմակայունություն և թույլ են տալիս ստանալ շատ խիզախ թռիչքներով ամենատարբեր կերպարներ։ Մեծաթռիչք թաղանթը թույլ է տալիս մեկ վեղարի տակ վերցնել հսկա մակերեսներ, հեշտացնում է հատակագծային, տեխնոլոգիական, նավիգացիոն և այլ խնդիրների լուծումները։ Մեկ ծածկի տակ համախմբելով բազմաֆունկցիոնալ կենտրոնի բոլոր տիպի սպասարկման շենքերը, հնարավոր է դառնում ապահովել ժամանակակից միջազգային ստանդարտներին համապատասխան միջավայր, հարմար ժամանցի, սննդի, ցուցահանդեսների, առևտրի, երիտասարդների և երեխաների զարգացման ու զվարճանքի համար։ Նախագծի գմբեթը նախատեսվում է իրականացնել ժամանակակից պարամետրիկ ճարտարապետության հայտնի շինարարական տեխնոլոգիայով։ Ծածկը նախատեսվում է իրականացնել կրկնակի կորության թաղանթ-ցանցային մակերևույթով, որի ենթահամակարգում մետաղական տարածական թաղանթ-ցանցի կարկասն է, և արտաքին ապակյա երեսապատմամբ։ Համակարգը նախատեսվում է իրականացնել թեթև գլանված ալյումինե կոմպոզիտային բարդ տարածական պրոֆիլներից։
- Ո՞րքան տարածք է զբաղեցնելու ապագա կառույցը։
- Կառույցի ընդհանուր մակերեսը կազմում է 4975 քմ։
- Պարոն Անանյան, իսկ ինչն՞ է հիմք հանդիսացել կառույցի ճարտարապետական ծավալատարածային նման «կերպարի» համար։
- Վերլուծելով քաղաքաշինական միջավայրը, մեր հեղինակային խումբը նպատակահարմար է գտել հնարավորինս հակադրվել գոյություն ունեցող քառանկյուն – պրիզմայաձև, ուղղանկյուն – վերտիկալ և հորիզոնական գերիշխող ծավալներին, կիրառելով առավել սահուն, սֆերիկ, կրկնակի կորության մակերևույթներով ստեղծված ծավալատարածական հորինվածք։ Վերոհիշյալ ծավալի ստեղծման համար ժամանակակից պարամետրիկ մոդելավորման սկզբունքների կիրառումը թույլ տվեց ստեղծել արդիական և արտահայտիչ մեկ խոշոր «վրձնահարվածով» կազմակերպված թե՛ ներքին, թե՛ արտաքին միջավայր՝ ոճային հայ ավանդական Վիշապի կերպարով, որն իշխում է հյուսիսային ճառագայթի վերջնամասում։
- Ինչպիսի՞ հատակագծային լուծումներ են կիրառված նախագծում։
- Կառույցն ունի բաց հատակագիծ։ Երկրորդ լույսերի առկայությամբ նպատակ է դրվում ստորին, նկուղային և կիսանկուղային հարկերն ապահովել բնական լուսավորությամբ։ Համալիրն ունի մեկ գլխավոր մուտք Կոմիտասի պողոտայի կողմից +4.65 նիշից և ևս երկու լրացուցիչ մուտքեր այգու վերին մասի 0.00 նիշից։ Ինչպես նաև նախատեսված է առանձին մուտք աշխատակիցների համար և ավտոկայանատեղի։
- Իսկ ինչ՞ նիշի վրա է գտնվում ստորգետնյա հատվածը։
- Կառույցի նկուղային հատվածը գտնվում է -8.20 նիշի վրա։
- Ո՞ր փուլում է այժմ գտնվում նախագիծը։
- Այժմ նախագիծը գտնվում է «Աշխատանքային փաստաթղթեր» փուլում։
- Հայտնի՞ է արդյոք, թե որ շինարարական ընկերությունն է իրականացնելու շինարարությունը։
- Իրականացնելու է ոչ թե մեկ, այլ մի քանի ընկերություն. երկաթբետոնե սյուն հեծանային համակարգը կիրականացնի հայկական ընկերությունը, իսկ պարամետրիկ ծածկի համար կհրավիրվեն համապատասխան փորձ ունեցող արտերկրյա գործընկերներ։ Կազմակերպությունները ընտրվելու են բաց մասնավոր մրցույթ -տենդերի արդյունքում։
- Որքա՞ն գումար է նախատեսված ծրագրի իրականացման համար և ե՞րբ է նախատեսվում սկսել և ավարտել շինարարությունը։
- Շինարարկան աշխատանքները նախատեսում ենք սկսել 2021թ-ի գարնանը, ավարտը 2022թ-ի աշնանը։ Նախնական բյուջեն կազմում է 10 մլն ԱՄՆ դոլար։ Սա ամբողջ ծրագրի բյուջեն է, ներառյալ այգու վերակառուցումը, շատրվանները, ստորգետնյա ավտոկայանատեղին և 2-րդ մասնաշենքը։ Տվյալ պահին ներկայացված է միայն առաջին մասնաշենքը, բայց շուտով հանրությանը կներկայացնենք նաև գերժամանակակից այգին՝ համալրված բաց ամֆիթատրոնով, շատրվաններով և այլն։